• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej

Michał Sielski
2 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję
Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów. Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów.

Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.



Czy wiadukt na ul. Puckiej pomoże rozładować korki przed przejazdami przez tory?

Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto. Oferty złożone w postępowaniu przetargowym:
  • Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
  • Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.

Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku. Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

  • Miał być tunel będzie wiadukt? (8)

    Szok i niedowierzanie że po kilku miesiącach wypowiada się prezydent.

    • 34 35

    • bredzisz nieoPiSanie - tunel ma być pod torowiskiem SKM, a wiadukt dotyczy torowiska do Portu (1)

      a to dwa różne miejsca oddalone od siebie o prawie kilometr

      • 26 5

      • i obie te rzeczy są tylko w planach.

        • 9 6

    • Trzeba było uczyć się czytania ze zrozumieniem.

      • 8 0

    • (1)

      Dwa, trzy lata budować wiadukt. Takie cuda tylko w Polsce, tymczasem w Chinach wybudują 3,4 miasta na parę milionów ludzi.

      • 2 2

      • Jedz do Chin

        • 4 0

    • (1)

      W Gdyni zawsze tak jest. Ludzie mówią chcemy ścieżki rowerowej nad torami Hackiego - Hutnicza, to Szczurek buduje 2 kilometry dalej zupełnie niepotrzebną ścieżkę do Unruga. Teraz mieszkańcy mówią, chcemy przejazd na Puckiej przy Netto, bo jest 5 razy bardziej potrzebny, to ten wybuduje 2 kilometry dalej gdzie teraz nie ma problemów z przejazdem. Co jest z tym gościem? Dlaczego wiecznie go wybieracie?

      • 8 1

      • d o k ł a d n i e

        Ten przejazd niewiele da bo i ruch tam jest nie tak znowu wielki. Rogatki są zamykane na długo, ale rzadko. To nie jest tak uciążliwe jak przejazdy do ul. Chylońskiej! A już droga rowerowa i 1,5m chodnika na tym wiadukcie to w ogóle strzał w dziesiątkę... Po co rowerzyści mieliby wjeżdżać na wiadukt jak mogą sobie spokojnie dołem przejechać? Albo piesi? Wymyślone przez cymbała co nawet nie był nigdy na miejscu, bo sory, ale widoku to tam za bardzo nie będzie...

        • 1 0

    • z tunelami są same problemy

      zrobić kilka wiaduktów i po sprawie.

      • 1 0

  • Szkoda, że nie tunel między Chylońską a Hutniczą (11)

    Jakby budowali ten tunel pod SKM to skoro mają likwidować pozostałe przejazdy kolejowe, dobrze by było, gdyby zrobili też przejścia podziemne w ich miejsce.

    • 79 4

    • ten tunel to poroniony pomysł (10)

      wyjazd na Chylońską obok Netto i Lidla gdzie już teraz są gigantyczne korki przed Kartuską

      • 9 2

      • Droga czerwona musi ten tranzyt obsłużyć (9)

        Ale ciężko jej to będzie zrobić, skoro istnieje tylko w planach.

        • 4 0

        • w planach od czasów E.Gierka - wiadukt od końcówki obwodnicy przez hutniczą aż pod pogórze (8)

          dokładnie ponad ul.Północną .... i nie wiedzieć czemu tego teraz nie robią????
          tylko jakieś głupoty z ul, Pucką?

          • 6 2

          • Za Gierka to basen portowy miał być przełużony aż w okolice elektrociepłowni i po to była potrzebna estakada (7)

            Czasy i realia się zmieniły

            • 7 0

            • w PRLu nigdy nie było takiej opcji - tylko w planach przed Wojną (6)

              estakada Kwiatkowskiego powstała właśnie za E Gierka - od razu było wiadomo, że zablokuje to basen portowy...
              po 2WŚ nie potrzebowaliśmy już rozbudowy portu w Gdyni ... bo mieliśmy Szczecin i Gdańsk oraz 5x dłuższą linie brzegową

              • 2 5

              • (2)

                Ciekawe, bo jak przyjrzysz się estakadzie to element na basenem jes tak zaprojektowany, aby można go było łatwo przebudować. Czyli możliwość sobie pozostawili.

                • 4 3

              • W jaki sposób?

                Jestem ciekawy, bo lubię historię Gdy i.

                • 1 1

              • ty tu brednie wyPiSujesz - o jakiś możliwościach przebudowy - własne wymysły na "widzi mi się"

                • 2 0

              • jak to ktos dobrze zorientowany podal na tym portalu

                Projekt "drogi czerwonej" powstal w 1948 jako fragment programu przebudowy systemu komunikacyjnego portu Gdynia. Estakada na odcinku w poblizu basenu ma inna konstrukcje, bo to jest bagno i wybrana technologia nie zapewniala stabilnosci. Stad wieloletni przestoj i dokonczenie dopiero w "nowej erze". Raczej na zasadzie rozpedu a nie potrzeby. Kres planom rozbudowy portu polozyly zmiany geopolityczne po wojnie i szwedzka ruda nie miala po co plynac do Gdyni. Dlatego nie mamy huty na Moscich Blotach. Gwozdziem do trumny tego kierunku byla budowa elektrocieplowni i dalsze glupie decyzje skutkujace petryfikacja otoczenia portu w przedwojennym stanie. Ma w tym znaczacy i malo chlubny udzial "miasto".

                • 2 0

              • Nie wiem dlaczego dostałeś minusy. (1)

                Przedwojenne plany sięgały dużo dalej - wejście do portu w Gdyni, kanał aż do (bodajże) Mechelinek.

                • 0 1

              • Może aż do Pucka.

                Kępę Oksywską musieli by zlikwidować.

                • 0 0

  • (2)

    Faza przedprojektowa takze jestem spokojny, że wiadukt nigdy nie powstanie jak lotnisko, pływalnia czy lodowisko i wiele innych :)
    Po co się denerwować i być przy nadzei :)

    • 72 12

    • Wiem, że przyzwyczajenie robi swoje, ale to na szczęście PKP robi, nie miasto (1)

      • 5 0

      • Przeczytaj jeszcze raz początek artykułu powoli ze zrozumieniem.

        • 0 3

  • Tylko dwie? I to ma byc kryzys??? XD (1)

    Jak budowano stadion w Gdyni to w 2008 czy 2009 konkurs ofert był taki, że najtańsze oferty były na 55% tego co wcześniej UM Gdynia zakładał. I zbudowano za 82 mln zł a nie za 150 mln.

    • 20 3

    • I dlatego stoi prawie nieużywany a drogi w mieście wyglądaja jak rzeszoto.

      • 0 1

  • Po co ten wiadukt (10)

    Co z przejazdem Chylońska - Hutnicza !.
    Ostatnio stałem tam 35 min !

    • 100 5

    • Głosowało się na szczurka i łucyka to teraz stoj 35min. (6)

      Jesteś dorosly i tak wygalda w demorkacji.

      • 28 7

      • (2)

        Taa, było głosować na Horałę, ten to by na tym przejeździe postawił CPK.

        • 15 11

        • eee, bez przesady, łopatę by tylko wbił :) (1)

          • 13 3

          • i sprawdzał co miesiąc stan konta

            • 5 1

      • głosowałeś na PiS? - to kiedy ta obwodnica pn Gdyni? (2)

        - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
        ...
        - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
        ...
        - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

        • 18 7

        • ale pis nie przejął władzy w Gdyni (1)

          • 7 7

          • To na ch*j PiS obiecywał?

            • 5 1

    • Jakbyś znał rozkład jazdy pociągów to byś wiedział kiedy nie warto jechać na przejazd, hehe

      • 3 9

    • Czytać ze zrozumieniem proponuję

      • 0 0

    • Rekord

      Mój rekord to 44min za nim podnieśli kiedyś szlabany

      • 0 0

  • a farbą

    nie byłoby taniej i szybciej ??

    • 58 7

  • jakoś nigdy nie stałem na tym przejeździe (5)

    bo to bocznica.
    Za to koło żółtego sklepu spożywczego, przy głównej magistrali stałem wiele razy...

    • 61 7

    • za komuny można tam było stać godzinę i dłużej

      Teraz PKP szykuje się do większego ruchu i to oni są prowodyrami tej inwestycji

      • 5 0

    • To, że jest rzadko używana linia nie oznacza, że to bocznica.. (1)

      Tamtędy do 94 jeździły pociągi na Oksywie z kierunku Chyloni, więc jeśli mają wrócić to dobrze, że wiadukt budują, bo byłyby korki.

      • 5 1

      • Przeraźliwie dużo tych pociągów jeździło, bo tylko w dni powszednie i aż dwa na dobę.

        • 5 0

    • Ruch się tam zwiększy (1)

      Obecnie realizowany jest duży projekt rozbudowy węzła kolejowego w porcie, co zresztą widać od estakady do centrum. Po zakończeniu tej rozbudowy ruch kolejowy w tamtym miejscu znacznie się zwiększy, więc wiadukt jest potrzebny. Co nie zmienia faktu, że obecnie dłużej stoi się na przejeździe przy ul. Chylońskiej.

      • 6 1

      • jakim cudem Port miałby dać radę przeładować więcej wagonów? - już teraz robi bokami

        chyba, że zamkną estakadę kwiatkowskiego dla TiRów

        • 2 4

  • Tunel (2)

    Po co tunel na Puckiej, skoro ma być przejazd Drogą Czerwoną (przedłużenie Obwodnicy)

    • 22 10

    • to przedluzenie obwodnicy nie bedzie połączone z ul Pucką tylko z estakadą... (1)

      i portem.

      Wiec z obwodnicy na cisowej nie wjedziesz na pogorze gorne tylko na estakade lukiem.

      d**ilizm ale tak zaplanowała włądza .

      • 4 5

      • wezeł logistyczna - zjedziesz tam. zobacz plany

        • 1 0

  • UM farsa ciąg dalszy (7)

    82 mln za kładkę nad bocznicą? O ja pier..... już naprawdę nie wiedza jaką księgowość wirtualna robić żeby kasa parowala.

    • 45 15

    • bredzisz zwręcz poPiSowo (2)

      wiadukt buduje PKP, a nie Gdynia

      • 6 6

      • (1)

        Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto, czyli buduje PKP a miasto daje tylko kasę?

        • 4 1

        • droga dojazdowa do wiaduktu - mówi ci to coś?

          • 2 0

    • Jeśli widzisz, że coś się w tym mieście buduje, to znaczy, że to nie jest inwestycja miasta (2)

      Miasto inwestuje w plany i marzenia o podboju nieba, a PKP w wiadukty.

      • 6 3

      • oby nie jak w grodzisku

        tam PKP co prawda wybudowało tunel - ale o pół metra za niski!

        • 1 0

      • Przy dworcu w Chyloni pewnie Luzino buduje.

        • 0 1

    • I to w tak szybkim tempie, mostek w trzy lata.... ale jaja dobre tempo

      • 2 0

  • Ciężko krytykować o ile to powstanie, (6)

    ale już kolejność inwestycji to jak najbardziej można. Z resztą nie ma się co dziwić to jest głównie inwestycja PKP i to im najbardziej na niej zależy. Pozostanie nadal przeklinanie na Puckiej, Północnej i Piaskowej no chyba, że za rok pojechać do Rumi i jak człowiek przejechać tunelem

    • 39 1

    • Rumia jest super (1)

      W Gdyni marazm. Jedyna ulga płynie z możliwości uwielbiania najjaśniejszego Prezydenta i głosowania na niego co kilka lat.

      • 11 5

      • oj widać że PiSzesz z jakiejś puszczy kampinowskiej

        i żadnej Rumii .... ani tym bardziej trójmiasta nie widziałeś na oczy

        • 3 15

    • (3)

      Rumia to dziura.
      Zablokowali dwa pasy ruchu.Zadnej drogi objazdowej.Tak się nie robi.

      • 0 7

      • Nie? Poczekaj na kolejny maraton, półmaraton w Gdyni.

        • 3 0

      • Przynajmniej w tej dziurze będą mieli przejazd pod torami

        a w Gdyni......na bank nie. Tyle w temacie

        • 1 1

      • Sobieskiego jest na dwa miesiące przejezdna w obie strony po dwa pasy

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane