• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Estakada zakorkowana, bo kierowcy jadą jednym pasem

Patryk Szczerba
27 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu... Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu...

Popołudniowy korek na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni na drodze w kierunku Obłuża to codzienność. - Prawie wszyscy od ul. Janka Wiśniewskiego jadą lewym pasem, bo później jest zwężenie. Może trzeba ustawić znak sugerujący "jazdę na zamek" i byłoby ich trochę mniej - sugeruje jeden z naszych czytelników. Urzędnicy odpowiadają, że na przeszkodzie stoją przepisy.



Starasz się stosować do zasad jazdy na zamek?

Od zakończenia remontu Estakady Kwiatkowskiego minęło już trochę czasu i kierowcy powoli zapominają o olbrzymich zatorach, wywołanych pracami związanymi z awarią dylatacji. Wymuszona zmiana organizacji ruchu sparaliżowała ruch praktycznie w całej Gdyni.

Korki są, ale mogą być mniejsze

Zejście robotników z placu budowy ulżyło zmotoryzowanym, ale nie rozwiązało problemów z dojazdem w kierunku Obłuża i Pogórza. Popołudniami trudno w godzinach szczytu nie natknąć się na korki, które zaczynają się już od ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Niektórzy kierowcy sugerują, że nie muszą być aż tak duże. Najpierw potrzebna jest jednak dobra wola ich samych.

- Wszyscy jadą lewym pasem - do samego końca zobacz na mapie Gdyni, bo prawy się kończy. Często korek zaczyna się od wjazdu z ul. Wiśniewskiego do samego skrzyżowania z ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Czasem znajdzie się odważny kierowca i jedzie prawym pasem do samego końca. Ale równie często jakiś "Strażnik Teksasu" zablokuje tak jadącego kierowcę - podkreślmy: prawidłowo jadącego kierowcę. A z tego co pamiętam, w naszym kraju jest ruch prawostronny - relacjonuje w liście do naszej redakcji pan Łukasz.
... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża. ... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża.
Oznakowanie na pomoc?

Przekonać do takiej jazdy kierowców, bez wsparcia urzędników odpowiedzialnych za organizację ruchu, może być trudno. Kolejnym krokiem, który mógłby pomóc, jest odpowiednie oznakowanie.

- Wyobraźmy sobie, że na estakadzie stoi znak "jazda na suwak". W jednym momencie korek staje się o połowę mniejszy! Przecież to chyba najlepsze rozwiązanie, jakie urzędnicy z ZDiZ mogą nam zafundować - wyjaśnia.
Urzędnicy: brakuje wzoru oznakowania


Urzędnicy o problemie wiedzą, ale odpowiadają, że jego rozwiązanie nie jest proste, bo brakuje przepisów określających wzór oznakowania dla techniki jazdy na zamek.

- Bez wprowadzenia zmian do stosownych rozporządzeń, regulujących wzory i zakres obowiązywania znaków na drogach, a także zmiany zapisów ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu, ustawienie znaków drogowych sugerujących jazdę na zamek nie jest możliwe - odpowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przyznaje jednocześnie, że najwięcej w tym momencie zależy od kultury kierujących i zmusić ich - póki co - do niczego nie można.

- Zgodnie z posiadaną opinią Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z listopada 2014 roku, stosowanie przez kierujących pojazdami "jazdy na zamek" nie wymaga dodatkowego oznakowania znakami pionowymi, a uzależnione jest od samych kierujących pojazdami, dojeżdżających do zwężonego odcinka drogi. Mamy nadzieję, że znak "jazda na zamek" w najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony do stosownych rozporządzeń regulujących wzory i zakres ich obowiązywania na drogach. Gdy takie zapisy pojawią się, wyrażamy gotowość do umieszczenia odpowiedniego oznakowania pionowego - dodaje.
Nowa organizacja ruchu zmieni przyzwyczajenia?

Wcześniej sytuację może polepszyć nowa organizacja ruchu. Na razie trwają przygotowania.

- ZDiZ jest w trakcie przygotowań nowej organizacji ruchu dotyczącej zjazdu z estakady na wysokości ul. Unruga. Będzie to miało wpływ również na ten ostatni odcinek estakady przed zwężeniem. Obecnie czekamy na opinię audytora bezpieczeństwa i komisji ds. bezpieczeństwa - dodaje Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Najlepszym rozwiązaniem i tak jest rozwój komunikacji miejskiej! (23)

    Kiedy buspasy i połączenie kolejowe?

    • 115 72

    • (10)

      o komunikacji "miejskiej" mówimy w mieście...

      • 15 11

      • (4)

        słowo miasto w jednym zdaniu z Gdynią to ewidentne nadużycie

        • 23 14

        • To tak jak w waszym przypadku Polak (1)

          Ewidentny oksymoron

          • 9 9

          • w sumie racja

            w Gdyni same Kaszuby mieszkają, a nie Polacy

            • 6 9

        • Tak jak w twoim człowiek rozumny :)

          • 4 2

        • tak jak słowo mądry w powiązaniu z trollem jak ty

          • 2 0

      • coś czuje że napisał to rodowity gdańszczanin z krwi i kości . (2)

        macie jakiś kompleks w swoim mieście gdansk .

        • 5 5

        • A Szczurek ma kompleks niedasizmu (1)

          Chcieliby ulżyć, pomóc, no oni rozumieją ale sami wicie-rozumicie, 'Niedasie'

          • 5 2

          • ale już ci pisałem, że on i tak wygra znowu wybory w Gdyni więc twoje wypociny nic nie dadzą. Tylko ty twierdzisz, że Gdynia jest w ruinie

            • 1 3

      • Antyszczur (1)

        Gdyby leniwy władca umiał myśleć, to by poszerzył Kwiatkowskiego w górę i ten kawałek Dąbka od Starego Obłuża do Szperka. Trudne?
        Z pewnością trudniejsze niż podpłacenie miernot, żeby pisali idiotyzmy o winie kierowców. Panie Szczerba, czekam na dalszy ciąg tych mądrości: proszę sobie wybrać, czy o ulicy Rolniczej, czy o Nowowiczlińskiej przy skręcie w lewo w Rdestową, czy o jakimś innym wąskim gardle, które jest emanacją całkowitej impotencji tej władzy - niech pan sobie wybierze. Pan ma talent.

        • 17 2

        • mądrala z ciebie, ho ho ho

          i chyba się domyślam, kogo popierasz

          • 1 1

    • Jazda na suwak nie skraca czasu oczekiwania, tylko długość korka... (2)

      ...odstać swoje i tak trzeba, tylko ma się dodatkowo samochody obok, a nie tylko z przodu i z tyłu, a Ci wszyscy geniusze uważają, że to jakieś cudowne rozwiązanie, które jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki sprawi, że kierowcy szybciej wrócą do domu...g..o prawda, wrócą o tej samej porze, tylko trochę inaczej...

      • 25 16

      • może i będą stać Ale (1)

        Ci na końcu nie będą blokować np jakiegoś zjazdu.

        • 21 4

        • Będą blokować zjazd po prawej stronie. W przypadku Estakady Kwiatkowskie zjazd na Obłuże będzie zablokowany

          • 15 2

    • Połączenie kolejowe tak, buspasy bez poszerzania dróg nie!

      • 10 3

    • bus pas już tam jest od dawna (5)

      ... dordzy antyszczurkowcy i mieszkańcy Gdańska. Kolej jest nieopłacalna tak jak wasza PKM do której miasto musi dopłacać rocznie kilkadziesiąt mln złotych ale pod każdym artykułem PKM plusujecie i piszecie jaka to wspaniala inwestycja. Otóż chcę was uświadomić, że tak nie jest i nie będzie. Ludzie nie zrezygnują z aut i wygody dla PKM-ki. Dlatego Gdynia nie zbuduje kolei na północ bo będzie dopłacać rocznie kilkanaście mln do jej funkcjonowania. Jak skończą się remonty to skończą się korki ot cała prawda w temacie

      • 3 10

      • (4)

        no racja, zamiast dać kilka milionów rocznie na kolej, żeby mieszkańcy mieli jak wrócić do domu, lepiej wywalić je na Arkę. nieważne że codziennie marnuję godzinę w korku (w obie strony), ważne że Arka jest w ekstraklasie, hurra

        • 5 2

        • Zrozum (3)

          Kolej jest nierentowna. Nikt nie będzie jeździł do centrum przez Chylonie. Po co robić coś co przynosi straty tak jak PKM. Kolejną głupotą jest budowamprzystankow tego śmiesznego tworu w Gdyni. Kasa wyrzucona w błoto. Przecież nawet tutaj był artykuł o tym, że obcieli połowę połączeń w PKM bo za mało ludzi jeździ

          • 1 5

          • (1)

            Za to Arka jest rentowna. I kolejka na Gdyński Wierch. Haha.

            • 2 2

            • skoro rozrywka i sport są nieważne to zlikwiduj wszystkie święta oraz weekendy

              bo są nieopłacalne,
              proponujesz zlikwidować wszystko, żeby nic nie było?

              • 0 1

          • ejże ejze - komunikacja publiczna wszędzie jest nierentowna

            owszem spółki przewozowe muszą wypracować zysk, ale kosztem pasażerów-bilety i podatników-dopłaty do cen biletów z budżetu. Tak jest wszędzie. Tak jak z budową dróg, kanalizacji czy wodociągów. Zresztą zgodnie z prawem miasta nie mogą czerpać zysku ze swej działalności. Mogą mieć przychody (podatki, dzierżawy), ale wszystko muszą wydać na cele publiczne. To tak dla porządku

            • 0 0

    • Bzdura.

      Nic nie daje poczucia wolności większego niż własny samochód. No, zaraz po udziale w manifestacji KOD.

      • 3 3

    • Może bajpasy

      • 0 0

  • (21)

    Pisałem o problemie jakieś 2 lata temu. Dodatkowo pełno tam szeryfów na rejestracjach GWE i GPU. Ustawić 2 policjantów w porze największego popołudniowego szczytu + znak 'jazda na suwak' i po 2 tygodniach towarzystwo się nauczy.

    • 235 36

    • (4)

      Sam stań i ucz

      • 11 27

      • (3)

        Nie rozumiem czemu sam mam stać w miejscu i z uśmiechem puszczać cwaniaków, którzy udają, że niby jadą na zamek.

        A co te buraki jakieś lepsze?

        • 8 41

        • ruski głąb (2)

          • 7 9

          • (1)

            Kto, Twój stary czy obaj?

            • 4 6

            • Pomyliłeś się. To pytek jest głąbem.

              • 1 3

    • (2)

      jestem szeryfem na GPU ale w odróżnieniu do szeryfów na GA, ja nie stoje w kolejce po 20 min kiedy prawy pas jest wolny :) pozdro

      • 24 8

      • NO takie szeryfy to powinni zakaz wjazdu na rogatkach wsi dostać......;)

        • 8 6

      • Nie jestes szeryfem tylko idiota za kolkiem.

        • 1 3

    • (1)

      dokładnie to nic nie zmieni

      • 8 2

      • dokładnie, lepiej nic nie robić i nic nie wymyślać

        a najlepiej zlikwidować wszystko
        i nic nie będzie
        tak będzie

        • 3 2

    • W piątek nie było korka, jadę sobie na końcu tego pasa i mistrz z Rewy koniecznie musiał mnie z prawej objechać, bo za wolno mu było. Tylko gdy zrównał się że mną, zabrakło mu mocy i wrócił z powrotem na swoje miejsce i po chwili razem stanęliśmy przed przejściem. Coś tam pomrugał pajac światłami i skręcił w Sucharskiego.

      • 20 5

    • Nie tylko GWE, czy GPU. Dobrze się przyjrzyj, a potem komentuj.

      • 16 2

    • Tak, tak. Cała mentalność patoli z gdyni i gdańska. To wszystko wina GWE i GPU. Dopisz jeszcze GKA, GSP, VHS, LSD a potem udaj się do lekarza...

      • 23 11

    • (1)

      "Suwak" nie ma tam sensu bo kawałeczek wcześniej jest rozjazd na Oksywie. Gdyby ludzie zastawiali oba pasy to ci którzy odbijają w prawo też by bez sensu stali. Natomiast ładowanie się na prawy pas żeby dojechać te 30 metrów od zjazdu Oksywie to zwykłe cwaniactwo. Najlepiej by wyszło gdyby zwężenie do jednego pasa było zaraz po zjeździe na Oksywie.

      • 8 10

      • Dokładnie by było jak piszesz

        • 2 1

    • fantastycznie

      bo szeryfów z GA i GDA to nie ma

      • 6 1

    • jeden z szeryfów (1)

      pilnuję aby matoły z GA nie cwaniakowały a szczególnie takich co, dają innym cudowne rady typu ustawić dwóch policjantów

      • 5 1

      • To po co do miasta jeździsz swoim struclem? Zostań u siebie na osiedlu wybudowanym w polu kapusty i znajdź robotę u rolnika z Pierwoszyna.

        • 2 3

    • Akurat tam jest ok.

      Problem wywolany bez sensu. Jak by zlikwidowali ten prawy pas na koncu to nikomu nic by nie przeszkadzalo - jeden pas zjezdzalby na obluze dolne a kolejny jechalby na gorne i bez denerwowania by sie odbylo. Teraz naturalnie dwa kierowcy na dwoch pasach sie dziela do obranego kierunku jazdy i wkurzamy sie tylko tymi, co na cwaniaka pchaja sie do przodu wyjezdzajac zza tych ustawionych do swiatel. Suwak bylby dobry, gdyby przepustowosc kwiatkowskiego byla wieksza. A teraz nie ma plynnej jazdy. Kolega chyba nie wie jakie jest zalozenie "jazdy na suwak"...

      • 5 1

    • oraz

      Oraz szeryfów na rejestracjach GA.Zapomniał dodać przez skromność członek towarzystwa.

      • 0 0

    • Dodatkowo pełno tam szeryfów na rejestracjach GWE i GPU.

      Szanowny Internauto, być może Twoje przykre doświadczenia na drodze mają związek właśnie z pojazdami o takich tablicach rejestracyjnych. Prosiłbym abyś jednak bardziej zwracał uwagę na tablice rejestracyjne ponieważ z moich obserwacji a jestem rodowitym Gdynianinem, to nie kierowcy z GWE i nie GPU bawią się w szeryfów tylko Ci z GA. Wielokrotnie jadąc prawym pasem do samego końca doświadczyłem nagłego zaniechania drogi czy nawet nagle otwierajacych się drzwi kiedy jechałem np. motocyklem. Niejednokrotnie musiałem gwałtownie hamować żeby w takiego Idiotę nie uderzyć. Patrząc na wszystkie te sytuacje zdecydowana większość była skutkiem umyślnego działania mieszkańców Gdyni a nie powiatów ościennych. Wszystkie moje sytuacje z uwagi na ich powagę znalazły finał w sądzie gdzie taki Szeryf został ukarany. Tłumaczenie zawsze było jedno: Skoro ja stoję 30 min w korku na lewym pasie (bo jestem głupi i nie znam przepisów) to oni (Ci na prawym pasie) też będą stali. Zapewniam Cię że tablica nie kieruje pojazdem a jedynie kierujący, który albo zna albo nie przepisy ruchu drogowego, albo jest albo nie jest idiotą.

      • 0 0

  • Co to zmieni? (16)

    Ilość aut pozostanie ta sama, a pas i tak jest później jeden...

    • 130 148

    • Mało inteligenta jesteś widać (5)

      Nie korkujesz kilku wcześniejszych skrzyżowań, zjazdów i wjazdów

      • 65 28

      • Ciekawe (2)

        gdzie tam wczesniej jest skrzyzowanie?
        A zakorkowany prawy pas uniemożliwi tylko zjazd aut na obłuże.

        • 43 29

        • (1)

          nie jesteś w stanie zrozumieć dlaczego są dwa pasy, więc nie staraj się opisać swojej wizji świata spod Bud Lęborskich

          • 29 29

          • Ale w tym przypadku ma rację,gdyby był zajęty prawy pas przez korek to utrudniało by to tym,którzy zjeżdżali by na zjazdach tworząc jeszcze większy dwu pasmowy korek.

            • 25 5

      • (1)

        Twoja inteligencja powala. Skąd nadajesz, Zblewo, Nowa Karczma?

        • 7 14

        • Do Zblewa to coś jeździ na zakupy

          • 4 7

    • błysnęła.

      • 4 7

    • mondre głowy (6)

      Przepustowości na jednym pasie nikt tak nie zwiększy. Bzdury. Panie Szczerba do szkoły podstawowej czas!!!

      • 23 4

      • dokladni

        Jazda na suwak na estakadzie nic nie zmini...Widza to ci ktorzy codziennie tam jada. Zadnych "wcześniejszych skrzyżowań, zjazdów i wjazdów" nie korkuje zajmowanie tylko 1 pasa...Ale korek na prawym i lewym zwiekszy korek do zjazdu na oksywie/obluze/pogorze dolne... Lepiej niz tak jak teraz nie bedzie..Chyba ze w koncu ktos oprocz "planowania" zrobi w koncu rondo przy stawku

        • 24 3

      • o, specjalista profesor od równań ruchu (4)

        brawo panie profesorze,
        jest pan błyskotliwy jak kryztałowa kula

        • 4 5

        • Zanim coś napiszesz pomyśl (3)

          Niestety sb ma rację. W TYM miejscu jazda na suwak nic nie zmieni, bo za chwilę i tak kończy się prawy pas. Ilości samochodów to nie zmieni, a dodatkowo pas środkowy, który obecnie jest najbardziej wolny i pozwala póki co (oby jak najdłużej) skorzystać ze zmiany organizacji ruchu i szybciej zjechać dla skręcjaących w Unruga w stronę Pogórza. A przy stawku też trzeba coś zrobić, może nie rondo, bo to nic nie da.

          • 3 2

          • ale chcesz jeździć na suwak

            tam, gdzie się jeden z pasów nie kończy, czy o co chodzi?

            • 2 1

          • (1)

            Im dłuższy sznur samochodów, tym dłużej trwa przejazd z powodu czasu jaki mija od ruszenia poprzedzającego samochodu do ruszenia samochodu za nim. Jazda dwoma pasami zmniejsza sznur samochodów.

            • 3 0

            • wreszcie ktoś wykształcony zabrał głos

              • 1 0

    • takie ameby umysłowe nie dorosły do jazdy

      w takim razie jaki jest w ogóle sens robienia więcej niż jednego pasa GDZIEKOLWIEK? w końcu i tak się zwęży do jednego

      • 4 3

    • jeżeli ilość aut

      jest taka sama jestem za budową dróg tylko z jednym pasem do jazdy w jednym kierunku. będzie więcej miejsca na bus-pasy , drogi dla rowerów i pieszych

      • 0 0

  • (13)

    Słabe te nasze drivery...byle wsiąść do swej 15 letniej furmanki i już król.A znajomość przepisów zerowa.GD i GDA w tym niestety brylują.Jazda na zamek to dla nich abstrakcja.Ale za to obsługę szajsfona jednym palcem mają opanowaną do perfekcji...do tego długa broda ,fryzurka a'la Dżastin Biper ipodwinięte nogawki.Ehh...co za czasy...ale jak w nowym roku OC walną o 100% to może przez to i kierowników mniej będzie.

    • 73 61

    • (11)

      skupmy się na GWE i GLE, którzy bez wizy jeżdżą po mieście?

      • 20 8

      • Ci od GWE (10)

        Wogóle wiodą prym w durnocie. Wizy i pozwolenie na wjazd do naszej ziemi świętej. Nie po to nasi dziadkowie budowali Gdynie

        • 10 12

        • ja ja, nasze dziadki nie po to na czołgach tu wjechali

          • 7 2

        • (7)

          Często gęsto gdynię budowało właśnie GWE imbecylu... A teraz won do swojego "apartamentu" na poórzu czy innym obłużu :D

          • 6 8

          • (6)

            To jest najczarniejsza karta z histori naszego miasta :D paszport i wizy przejazdowe dla swetrów z GWE

            • 9 5

            • (5)

              Czy ty, również jesteś jednym, z tych opisywanych w innym "artykule"? "Panie podwinięte spodnie do kostek?" hahahahahaahahh

              • 1 3

              • jakos mnie te twoje hahahaha nie przekonuje ;) (4)

                Nie ,ale Lepsze spodnie do kostek niz GWE, swetry, brak uzębienia i kolczyki w uszach. Wizy i pozwolenie na przejazd przez ziemie świetą. Koniec kropka

                • 3 4

              • święte słowa

                jeszcze niedawno lanosem krowy do obory zaganiał, a teraz jeździ po naszych kałużach i za darmo podwozie myje. Jedzie taki GWE i zostawia po sobie gnojowisko na jezdni.

                • 3 4

              • (2)

                Słuchaj, moda jaka obowiązuje wśród "szlachty" z miejsc typu, "meksyk" czy inne leszczynki, mnie nie interesuje. Ubieraj się jak chcesz, mi nic do tego. Ale nie mierz wszystkich własną miarą "mieszczuchu" ty ;)
                Jak myśmy mieli prawa miejskie, wyście nawet nie istnieli. Co tego, że masz teraz ga i te kolczyki w uszach (swoją drogą pedalskie, jak te twoje gołe kostki), skoro jesteś potomkiem gościa, który przyjechał na pomorze budować to coś co zwicie dzisiaj gdynią i mieszkał w lepiance z g*wna na meksyku.

                • 4 2

              • Spadaj słoiku Z Olsztyna. Rodowicz mieszkańcy trójmiasta mają więcej do powiedzenia niż ty!

                • 0 0

              • duzo jadu w tych twoich wypowiedziach

                No i to tego durnoty wypisujesz, wpierw pytasz o mode, poczym stwierdzasz ze ciebie to nie interesuje. Pogubilem sie ;) jedna racja. Wejo powstalo duzo wczesniej . A prawa miejskie wam przybili tylko po to by Szlachta jadąca z Gdańska do Słupska miała sie gdzie zebzdzić ;D luz skarbeczku, wole lepianke z go..a na Mechico niz najlepsze tarasy na tym wejherowskim k.....widołku. Dalej zostaje przy swoim. Pozwolenie na wjazd na dla kazdego Z Gwe :) wizy dla swetrów w kolczykach szukających pracy

                • 0 0

        • Twoi dziadkowie to budowali co najwyżej szopę w jakiejś głuszy na mazurach, a nie Gdynię.

          • 1 2

    • masz 100% racji

      tak się mówi, że GWE to narwńcy itp ale ostatnio jakiś gość w GD o mało mnie nie przejecahał na pasach mimo, że miałem zielone a on skręcał na strzałce zielonej... i jeszcze się w czoło pukał baran jeden. Nie ma znaczenia rejestracja bo wielu z GD też jeździ jakby nie znali znaków.

      • 2 2

  • (2)

    Latam tam lewym pasem 180 na tempomacie. Potężny moment obrotowy dosłownie chce zwijać asfalt.

    • 16 55

    • no tak, to jest jak na wsi nie ma asfaltu

      szutrem nie rzuca, bo by w miskę dostał

      • 7 1

    • A jak by wprowadzili przepis jazdy na zamek,

      to by do Malborka jechał :))

      • 10 0

  • (6)

    Jak się na to patrzy to zdziwienie bierze że tylu idiotow ma prawo jazdy

    • 87 15

    • (5)

      Tylko co to zmieni, skoro korek tworzy się na końcu estakady, gdzie jezdnia z dwóch pasów zwęża się w jeden. Grunt, że udało się objechać osiem aut i wepchnąć się kawałek dalej, aby tam utknąć w korku.

      • 5 15

      • otóż zmienia to tyle, że kilometr mniej ma np. korek na wiśniewskiego (3)

        • 17 5

        • po co (1)

          Tłumaczyc takiemu tłukowi.

          • 11 2

          • Junak,

            nawet tłuku pisać nie potrafisz, a gdzie o reszcie mówić.

            • 0 8

        • Otóż zmienia na obwodnicy, gdzie po zwężeniu można swobodne dalej jechać, a nie tam. Poza tym, wystarczy dziesięć minut później jechać i korek nie występuje.

          • 2 2

      • Gdybym tam mieszkał to zjeżdżalbym zawsze na skrzyżowanie z unruga wyjeżdżał na łącznik Kwiatkowskiego i wbijaj się przed tych zawistnych frajerów z prawej strony

        • 3 0

  • (1)

    lepiej jechać objazdem

    • 12 4

    • przez Hel

      • 11 1

  • Niestety woekszosc to cwaniaki co cisna do konca (6)

    I wtedy nic to wspolnego z zamkiem nie ma :(
    Postawic paru adow z strazy miejskiej (tak nie maja co roboc) i niech edukuja kierowcow :)

    • 36 121

    • w czym edukują? przy IQ < niż ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym?

      • 6 4

    • (2)

      Wiesz na czym polega jazda na zamek?

      • 34 2

      • Tylko trzeba mieć dokąd jechać. A tam raczej dalej stosz pod górkę.

        • 6 11

      • na obłużu nie ma zamku

        na zamek, to do malborka

        • 9 1

    • Jazda na zamek polega właśnie na tym, że musisz dojechać do samego końca; wtedy zmieniasz pad i kierowca obok powinien cie wpuścić (tylko ciebie) i następny kierowca za nim robi to samo z autem za tobą

      • 34 3

    • Prawda

      Trzeba Cię edukować

      • 1 0

  • Moze być nawet 10 pasów (4)

    Wszyscy bedą jechać lewym

    • 86 13

    • (2)

      Skoro rządzi prawica to powinna zlikwidować wszystkie lewe pasy. W narodowo-patriotycznym kraju dla niczego lewego nie ma miejsca.

      • 16 1

      • precz z pasami! (1)

        • 3 0

        • dokładnie, pasy dziady, niech żyje Wisła

          • 0 0

    • Bo to droga na kościół, a nie na zamek

      widać na zdjęciu wyraźnie!

      • 6 0

  • jazda na zamek? nie w polszy janusze nie skumają tego nigdy (13)

    ale to nie zmienia faktu ze szczur i przydupasy won !

    • 87 28

    • (1)

      wprowadzenie szczurpasów powinno pomóc

      • 6 2

      • Znaczy oprócz parkingów dla urzędników jeszcze pasy dla urzędników? Słuszną linię ma nasza władza.

        • 6 1

    • "Szczur i przydupasy won " (5)

      Mowa nienawisci. Jest na to paragraf. Wezmą ci sie za tyłek .

      • 4 12

      • (4)

        A "wzięcie za tyłek" to już homofobia czy wręcz przeciwnie?

        • 8 3

        • Jezeli ten ktoś odpowie za mowe nienawisci szczury itd (bo to jeden i ten sam typ) (3)

          Ja moge odpowiadać za homofobie zaraz po nim. Takie hasła i komenty są najpodlejszym z mozliwych upraw polityki. I podszywanie sie pod biednego kierowce nikogo nie oszuka. Autor pewnie nawet nie ma samochodu

          • 2 5

          • (1)

            Czy uprawa polityki dostaje unijne dotacje rolne? I kiedy to się sieje, to jest jare czy ozime?

            • 4 2

            • Chcesz błysnąć ale ci nie idzie ;)

              Jak wyzej. Ide za homofobie jezeli ty pojdziesz za mowe nienawisci

              • 2 3

          • prędzej czy później ten pisoruski trol dostanie za swoje

            na zachodzie już przepisy wchodzą w życie, pierwsi chorzy psychicznie są osadzani albo izolowani

            • 0 6

    • (2)

      Jazda na zamek ma sens jeśli jest skrzyżowanie, wtedy to usprawnia ruch, a w tym wypadku nic to nie da. Będziemy bliżej stać ale dwa razy dłużej to potrwa bo samochody z prawej strony będą włączały się do ruchu

      • 3 9

      • no tak

        Bo przecież najpierw musisz sprawdzić co się dzieje na 3M a nie patrzeć przed siebie.

        • 1 0

      • Jazda na zamek ma sens, gdy w pobliżu jest zamek

        ale żeby tam dojechać, często trzeba pojechać na suwak

        • 4 1

    • myślałeś kiedyś dlaczego szczur nie remontuje ulicy Kwiatkowskiego? (1)

      dlaczego estakada jest w ciągłym remoncie i kierowcy narzekają?
      dlaczego pomnik Kwiatkowskiego ma taka a nie inną ekspozycję?

      • 2 3

      • teorie spiskowe uuuuuuu. Wszyscy to lubią

        Uchyl rąbka tajemnicy, bo nie zaśniemy w nocy

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane