Obłuże

Serwis poświęcony dzielnicy Gdynia Obłuże

Wiadomości

stat

M. Horała: konieczny większy zakres przebudowy Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego

Zdaniem Macina Horały konieczne jest m.in. jak najszybsze poszerzenie ul. Kwiatkowskiego.
Zdaniem Macina Horały konieczne jest m.in. jak najszybsze poszerzenie ul. Kwiatkowskiego. fot. Łukasz Głowala/Trojmiasto.pl

Poszerzenie ul. Płk Dąbka do dwóch pasów z buspasem aż do Kosakowa oraz dochodzącej do niej ul. Kwiatkowskiego wraz z uruchomieniem transportu szynowego - to propozycje na rozładowanie korków kandydata PiS na prezydenta w Gdyni. - 5 lat wystarczy, by to zrealizować - zapewnia. Przypomnijmy, że Gdynia zaczęła tam przebudowę, ale zdaniem Horały, jej zakres jest niewystarczający.



Czy pomysły kandydata PiS są możliwe do realizacji?

tak,

39%

owszem, ale nie w ciągu 5 lat

26%

nie

35%
Korki na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka najbardziej uciążliwe są w szczycie komunikacyjnym w tygodniu. Zatory zaczynają się już jednak tworzyć nawet w soboty. W kampanii praktycznie wszyscy kandydaci na prezydenta przypominają, że to poważny problem.

W uprzywilejowanej sytuacji w kampanii jest urzędujący prezydent Wojciech Szczurek. 1 października zaczęła się zapowiadana od lat warta ostatecznie 12,5 mln zł przebudowa skrzyżowania obejmująca:


  • wymianę, naprawę, usprawnienie infrastruktury wodociągowej i gazowej,

  • wyznaczenie pasów jazdy na wprost oraz lewo i prawoskrętów w ciągu ul. płk. Dąbka,

  • rozbudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego o jezdnię 2x2,

  • budowę krótkiej drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania,

  • budowę wyspy rozdzielającej ruch pojazdów, pełniących jednocześnie funkcję "azyli" dla pieszych.


- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza (wysokość pętli autobusowej) zobacz na mapie Gdyni - tłumaczą urzędnicy.
W poniedziałek jezdnia ul. płk. Dąbka na odcinku pomiędzy ulicami Andersa (Kosakowo) i Maciejewicza zostanie zawężona przez drogowców z firmy MTM - ruch prowadzony będzie po jednym pasie w każdym kierunku. Kierowcy w pierwszym etapie będą musieli pomęczyć się w korkach ok. sześć tygodni.

Na razie w odległych planach jest budowa drugiego wiaduktu we współpracy z inicjatorem inwestycji - gminą Kosakowo, dzięki czemu przejazd z Gdyni do Kosakowa byłby w pełni płynny.

Horała: potrzebne są dwa pasy i buspas



Zdaniem Marcina Horały, prezentującego w sobotę na konferencji prasowej swoje pomysły dla północy Gdyni obecny zakres prac jest zbyt mały, a najbliższa kadencja to wystarczający okres, zrealizować całość. Przypomina też, że prowadzone prace nie zakładają poszerzenia ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów za estakadą. Ma to nastąpić w nieokreślonej przyszłości.

Kandydat PiS, oprócz poszerzenia ul. Kwiatkowskiego, proponuje jak najszybsze utworzenie dwóch pasów do Kosakowa z buspasem oraz uruchomienie transportu szynowego po istniejących torach. Na tę ostatnią inwestycję według wyliczeń potrzeba ok. 30 mln zł.

- Czwartym elementem jest Droga Czerwona, która musi powstać we współpracy z miastem. Pieniędzy można szukać po spieniężeniu udziałów PEWiK, kiedy na konto miasta trafi ok. 120 mln zł. Droga Czerwona to skomplikowany projekt, ale reszta to plan realny do wykonania w trakcie 5 lat kadencji, zwłaszcza, że prace już się rozpoczęły. Trzeba rozszerzyć ich zakres - mówi Marcin Horała.
Do czasu ukończenia inwestycji, poza Drogą Czerwoną, mieszkańcy północnych dzielnic mieliby mieć szansę kupować bilet miesięczny za 30 zł.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (202)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Galeria zdjęć dzielnicy Obłuże

    Pozostałe wiadomości z dzielnicy Obłuże

    Pozostałe newsy

    Forum dzielnicy Obłuże