Obłuże

Serwis poświęcony dzielnicy Gdynia Obłuże

Wiadomości

stat

M. Horała: konieczny większy zakres przebudowy Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego

Zdaniem Macina Horały konieczne jest m.in. jak najszybsze poszerzenie ul. Kwiatkowskiego.
Zdaniem Macina Horały konieczne jest m.in. jak najszybsze poszerzenie ul. Kwiatkowskiego. fot. Łukasz Głowala/Trojmiasto.pl

Poszerzenie ul. Płk Dąbka do dwóch pasów z buspasem aż do Kosakowa oraz dochodzącej do niej ul. Kwiatkowskiego wraz z uruchomieniem transportu szynowego - to propozycje na rozładowanie korków kandydata PiS na prezydenta w Gdyni. - 5 lat wystarczy, by to zrealizować - zapewnia. Przypomnijmy, że Gdynia zaczęła tam przebudowę, ale zdaniem Horały, jej zakres jest niewystarczający.



Czy pomysły kandydata PiS są możliwe do realizacji?

tak,

39%

owszem, ale nie w ciągu 5 lat

26%

nie

35%
Korki na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka najbardziej uciążliwe są w szczycie komunikacyjnym w tygodniu. Zatory zaczynają się już jednak tworzyć nawet w soboty. W kampanii praktycznie wszyscy kandydaci na prezydenta przypominają, że to poważny problem.

W uprzywilejowanej sytuacji w kampanii jest urzędujący prezydent Wojciech Szczurek. 1 października zaczęła się zapowiadana od lat warta ostatecznie 12,5 mln zł przebudowa skrzyżowania obejmująca:


  • wymianę, naprawę, usprawnienie infrastruktury wodociągowej i gazowej,

  • wyznaczenie pasów jazdy na wprost oraz lewo i prawoskrętów w ciągu ul. płk. Dąbka,

  • rozbudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego o jezdnię 2x2,

  • budowę krótkiej drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania,

  • budowę wyspy rozdzielającej ruch pojazdów, pełniących jednocześnie funkcję "azyli" dla pieszych.


- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza (wysokość pętli autobusowej) zobacz na mapie Gdyni - tłumaczą urzędnicy.
W poniedziałek jezdnia ul. płk. Dąbka na odcinku pomiędzy ulicami Andersa (Kosakowo) i Maciejewicza zostanie zawężona przez drogowców z firmy MTM - ruch prowadzony będzie po jednym pasie w każdym kierunku. Kierowcy w pierwszym etapie będą musieli pomęczyć się w korkach ok. sześć tygodni.

Na razie w odległych planach jest budowa drugiego wiaduktu we współpracy z inicjatorem inwestycji - gminą Kosakowo, dzięki czemu przejazd z Gdyni do Kosakowa byłby w pełni płynny.

Horała: potrzebne są dwa pasy i buspas



Zdaniem Marcina Horały, prezentującego w sobotę na konferencji prasowej swoje pomysły dla północy Gdyni obecny zakres prac jest zbyt mały, a najbliższa kadencja to wystarczający okres, zrealizować całość. Przypomina też, że prowadzone prace nie zakładają poszerzenia ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów za estakadą. Ma to nastąpić w nieokreślonej przyszłości.

Kandydat PiS, oprócz poszerzenia ul. Kwiatkowskiego, proponuje jak najszybsze utworzenie dwóch pasów do Kosakowa z buspasem oraz uruchomienie transportu szynowego po istniejących torach. Na tę ostatnią inwestycję według wyliczeń potrzeba ok. 30 mln zł.

- Czwartym elementem jest Droga Czerwona, która musi powstać we współpracy z miastem. Pieniędzy można szukać po spieniężeniu udziałów PEWiK, kiedy na konto miasta trafi ok. 120 mln zł. Droga Czerwona to skomplikowany projekt, ale reszta to plan realny do wykonania w trakcie 5 lat kadencji, zwłaszcza, że prace już się rozpoczęły. Trzeba rozszerzyć ich zakres - mówi Marcin Horała.
Do czasu ukończenia inwestycji, poza Drogą Czerwoną, mieszkańcy północnych dzielnic mieliby mieć szansę kupować bilet miesięczny za 30 zł.

Opinie (203) 6 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Zdjęcia dzielnicy Obłuże

    Pozostałe wiadomości z dzielnicy Obłuże

    Pozostałe newsy

    Forum dzielnicy Obłuże